133 146 wyniosło rozpowszechnianie płatne razem tygodnika WPROST w grudniu 2012 r. ibyło o ponad 10 proc. wyższe niż w grudniu 2011.
WPROST |
Grudzień 2012 |
Grudzień 2011 |
Zmiana |
133 146 |
120 962 |
10,07 % |
Dane: ZKDP (w tym e-wydania 48 118 – 36,14%, grudzień 2012 – 3 wydania, grudzień 2011 – 3 wydania)
W całym 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło.
Tytuł |
Rozpowszechnianie płatne razem 2012 |
Rozpowszechnianie płatne razem 2011 |
Zmiana |
WPROST |
131 865 |
119 401 |
10,44 |
Newsweek Polska |
137 568 |
115208
|
19,41 |
Polityka |
127346
|
134612
|
- 5,40 |
Uważam Rze |
125837
|
133120
|
- 5,47 |
Gazeta Polska |
65959
|
71419
|
- 7,65 |
Dane: ZKDP
Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników, a także do programów lojalnościowych. Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze dystrybuowane w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.
WPROST jest obecnie dostępne w:
- największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik
- alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych
- jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej (na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl)
- w wersji mobilnej – dla użytkowników tabletów i smartfonów (ponad 70 tys. pobranych aplikacji)
- najważniejsze teksty z każdego numeru są dostępne również na www.wprost.pl. Serwis Wprost.pl notuje ponad 1,6 mln użytkowników miesięcznie i 6,7 mln odsłon.
Tygodnik WPROST jest obecnie, trzeci rok z rzędu, również najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem. W 2012 r. inne media powoływały się na publikacje WPROST 2211 razy – wynika z raportów Instytutu Monitorowania Mediów. To o prawie 10 procent więcej cytowań niż w 2011 roku. W tym czasie cytowalność „Newsweek Polska” spadła o blisko 30 proc., a „Polityki” – o ponad 40 proc.
Tytuł |
I-XII.2012 |
Wprost |
2211 |
Newsweek |
1414 |
Polityka |
1032 |
Uważam Rze |
555 |
Gazeta Polska |
527 |
W sierpniu i wrześniu na publikacje WPROST powoływano się ponad 400 razy, co jest swoistym rekordem wśród tygodników w ciągu ostatnich trzech lat.
WPROST pozostaje także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w 2012 r. wyniosły 134,54 mln zł i były o 19,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku 2011.
WPROST oraz wydawany przez inną spółkę zależną PMPG SA tygodnik „Do Rzeczy”, którego pierwsze numery odnotowały rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 128 tys. egzemplarzy (pierwszy numer – 128 729) stanowią obecnie unikatową platformę dotarcia do czytelników. W sumie ich zasięg to:
- ponad 260 000 sprzedawanych co tydzień wydań drukowanych oraz e-wydań
- prawie 2 000 000 czytelników
- ponad 2 600 000 użytkowników serwisów internetowych
- ponad 1 500 000 wyświetleń kanałów Youtube
- ponad 80 000 pobranych aplikacji mobilnych
- ponad 10 000 aktywnych użytkowników wydań na tablety i smartfony co tydzień.
*****
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od 22 stycznia redaktorem naczelnym WPROST jest Sylwester Latkowski. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, której większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/wprost-lider-opinii-wicelider-zasiegu